Wkenl

Hoe maak je zwembad als een wiskundige spelen

Denk je pool spelen zo slecht als je golf? Heb je eindelijk het naar het punt waar je dat schot dat is niet meteen in kunnen maken, maar de witte bal gaat in ook? Nou, deze pagina zal je leren een aantal basisprincipes van bewegingsleer die hopelijk zal toelaten om uw kind / ouder verslaan voor een keer in je leven (niet al te veel op rekenen).

Stappen

Hoe maak je zwembad als een wiskundige spelen. Leren dat op een pooltafel, wordt energie altijd behouden.
Hoe maak je zwembad als een wiskundige spelen. Leren dat op een pooltafel, wordt energie altijd behouden.
  1. 1
    Leren dat op een pooltafel, wordt energie altijd behouden. Dit is een goede zaak als je uit mijn deel van het universum. Een ander goed ding is dat kinetische energie wordt grotendeels behouden (kinetische beweegt energie, nauwkeuriger KE = de helft van de massa maal snelheid kwadraat of 1/2mv ^ 2). Dit betekent dat als je eenmaal de witte bal te raken, gaat het te blijven bewegen met een constante snelheid voor een tijdje, tenzij het iets, in welk geval de coole dingen gebeurt raakt.
  2. 2
    Merk op dat de wrijving gebeurt een beetje, wat betekent dat als je de witte bal te raken zeer licht, zal het stoppen voordat er iets goed (of slecht) gebeurt. Maar vergeet haar rolweerstand, mu-k is ongeveer 0,002 voor u wiskunde buffs die er zijn. Als je de bal een goede solide wack, het zal blijven gaan op een goede clip voor een goed iets.
  3. 3
    Vergeet niet dat botsingen tussen ballen zijn bijna perfect elastisch (e = 0,99). Dit is handig op het rechte stuk in geschoten, gericht dode punt op de witte bal, line-up de cue met de doelgroep bal, en geef de cue bal een goede scherpe tik. De cue krijgt een impuls, dat maakt het meteen verplaatst naar het doel bal. Wanneer zijn botst met genoemde bal, al zijn dynamiek zal worden overgedragen, waardoor de doelstelling bal netjes laten vallen in de zak, terwijl uw cue bal komt volledig tot stilstand rechts op de plaats van aanrijding, en je hoeft geen krassen.
  4. 4
    Weet dat alle botsingen, behalve de dood op die optreden bij 90 graden hoeken. Dus als de witte bal raakt de doelgroep bal een beetje links van het midden, zal het doel bal gaan zippen een beetje af naar rechts, en de speelbal zal een beetje meer naar links verder, met de hoek tussen hen op 90 graden. Dit betekent dat u een hoop niet-recht in schoten gemakkelijk te maken, maar als je niet oppast kun je uiteindelijk zinken zowel het doel bal en de cue ball.
  5. 5
    Precies uitzoeken waar je moet het doel bal te raken om het te laten gaan in een bepaalde richting. De vergelijking is: vdoel = (n * vcue) n, waarbij n het toestel normaal vector tussen de centra van de ballen als ze aanraken (n = pTARGET-Pcue) / | | pTARGET-Pcue | |) en '*' is de vector dot product. Merk op dat v en n vector hoeveelheden.

Tips

  • Proberen om line-up van uw foto's zo dat wanneer je een, je bent in een goede positie om een ​​ander te maken.
  • U kunt de opname met behulp CueTable opnemen biljart diagram gereedschappen. Het is gratis.
  • De ballen eraf elkaar haaks als en slechts als ze dezelfde massa (die ze niet op veel muntjes tafels) en de witte bal wordt niet "vooruit of achteruit rolt" (gekke draai) op ​​het moment van contact.

Waarschuwingen

  • Als iemand je niet weet wat de eerste wedstrijd verliest en daagt je uit om een ​​tweede game, dit keer voor high stakes, spelen niet (voor palen). Deze persoon is een pool haai.
  • Mensen en cue ballen botsen spectaculair goed elastisch, laat dat experiment aan de professionals.