In de Harry Potter -serie geschreven door JK Rowling de belangrijkste tovenaarswereld sport Zwerkbal. Maar je hoeft niet om magische krachten te spelen hebben.
Er zijn veel verschillende manieren van spelen Zwerkbal, maar de meest gebruikte set van regels die door de International Quidditch Association (die u hier kunt vinden)
In het verleden Dreuzel Zwerkbal is voornamelijk gespeeld op hogescholen in de VS, maar de afgelopen jaren is er een dramatische stijging van het aantal gemeenschap teams. Zwerkbal is ook verspreid buiten Europa en wordt nu gespeeld op 5 continenten.
Stappen
- 1Verzamel alle benodigde materialen en de spelers (zie dingen die je hieronder nodig).
- 2Weet dat alle spelers kunnen spelen terwijl het berijden van een bezem. Bezems kan een belemmering echter te zijn, dus voel je vrij om niet bezems gebruiken.
- 3Plaats de Slurk en drie Beukers in het midden van het veld. Idealiter de Slurk en Bludgers moet iets laten leeglopen zodat ze makkelijker te gooien en te vangen.
- 4Start het spel. Beide teams starten vanaf de randen en proberen om de Slurk en Bludgers verkrijgen.
- 5Volg uw plicht afhankelijk wat voor soort speler je bent:
- Chasers proberen te scoren door het gooien van de Slurk in een van de drie doel hoepels. Elke score is 10 punten waard.
- Kloppers proberen om pin spelers met hun bludger. Als een speler is gekoppeld moeten ze stoppen met wat ze doen en een boete betalen, dat wil zeggen (laat de Slurk in het geval van een chaser) en ren terug naar en raken hun doelpaal of als alternatief gaat zitten voor 10 seconden.
- Keepers bewaken de doelpalen aan elk uiteinde en poging tot pogingen chasers 'blokkeren op scoren. Als Keeper is dicht bij hun hoepels ze veilig zijn tegen aanstoten door Beukers.
- Zoekers proberen de verklikker (een persoon) aan te pakken of een object aan de informant, zoals een sok of een vlag te verkrijgen. Je kunt je eigen regels over hoe een speler vangt de verklikker te stellen. Een veel voorkomende manier om te spelen is om de verklikker een persoon te maken, en geef de informant een voorsprong om te lopen en te verbergen in gedefinieerde grenzen. Dan is de zoekers zoeken naar de informant, en proberen om de speler te taggen. Andere methoden, zoals de methode die in 2005 is goedgekeurd, maakt de informant een tennisbal in een sok, opknoping uit de sportbroek van de verklikker loper. Ongeacht de werkwijze het winnen zoeker wint 30 punten voor zijn team, in tegenstelling tot de boeken, waarbij de verklikker waard 150 punten. De makers van Dreuzel Zwerkbal dachten dat het te veel punten dus veranderde de waarde van de verklikker voor muggle Zwerkbal waard was.
- De informant, meestal een spoor loper, loopt rond (meestal de grenzen) probeert te ontkomen aan de zoekers.
- De scheidsrechter moet ervoor zorgen dat de regels worden nageleefd. Ze houden van de score bij te houden ook.
- 6Speel het spel! Het doel van het spel is om de meeste punten te scoren en het spel eindigt wanneer de zoeker grist de verklikker.
- 7Voel je vrij om de spelregels te veranderen. Zie het hoofdstuk Tips voor suggesties.
Tips
- Kloppers kunnen proberen het raken van de Beukers rond in de lucht met een verkorte hockeysticks of een korte vleermuis. Ze kunnen ook gebruik maken van normale lengte hockeysticks te Beukers (misschien wiffle ballen) sloeg op de grond. De eenvoudigste manier is om gewoon peg spelers door het gooien van ballen ontwijken.
- Als alternatief kan de informant kan een kleine gele bal (tennisballen werken groot) die verborgen is voordat het spel begint door een omstander of scheidsrechter. De grenzen aangeven en hebben de zoekers op zoek naar de verrader.
- Er is een zeer grote Zwerkbal gemeenschap, eens een kijkje op de website IQA om teams in uw buurt te vinden.
- U kunt kopen authentieke zoek bezems om het spel realistischer te maken.
- Vergeet niet dat de informant loper, als je ervoor kiest om een te gebruiken, is niet een echte speler in het spel, dus niet gebonden aan een van de regels. Indien gewenst, de verklikker in staat is te doen wat hij of zij wil vastleggen voorkomen. Zie Hoe kan ik een verklikker in Zwerkbal voor meer informatie zijn.
- Het kan makkelijker zijn om te spelen zonder bezems (maar ook minder leuk!).
- U kunt het water Zwerkbal spelen in een zwembad. Bijna allemaal dezelfde regels gelden. Heeft iemand iets (de verklikker) werpen op een lijn in het zwembad op regelmatige tijdstippen. Ze kunnen zelfs gebruik maken van valse verklikkers.
Waarschuwingen
- Een bal die in de lucht kunnen kwetsen. Als je speelt zwerkbal ben je waarschijnlijk gewoon plezier dus speel lekker.
- Gehydrateerd te blijven en te oefenen verstandig.
Dingen die je nodig hebt
- 15 spelers
- 14 bezems
- Veld (of grote achtertuin)
- 3 doel hoepels per team
- Scheidsrechter (optioneel)
- Kleurgecodeerde shirts of capes voor huizen, zwart voor scheidsrechter
- 2 Beukers (dodge ballen, waterballonnen, wiffle ballen etc.)
- 1 Slurk (volleybal, frisbee, voetbal, etc.)
- 1 Snitch (persoon)
- Elk team bestaat uit:
- 3 Chasers
- 2 Kloppers
- 1 Keeper
- 1 Seeker